Per millorar els nostres serveis, emprem cookies amb finalitats estadístiques. Si continues navegant, entenem que acceptes que n'utilitzem.
Pots ampliar la informació en la Política de Privacitat.
Accepto
imatge entitat
Acadèmia de Ciències Mèdiques i de la Salut de Catalunya i de Balears 
L’il•lusionisme com a mitjà de comunicació

Dies 9 i 23 d'octubre i 6 de novembre de 2010

Observacions: Direccció acadèmica: Francesc Andreu Sabadell ( Màgic Andreu)

Dirigit a:
Professionals sanitaris en general i específicament a Metges Pediatres, Metges de Família i Diplomats d'Infermeria

Objectius:
- Generals: Proporcionar noves eines que facilitin la relació entre el metge i els seus malalts, especialment em el cas dels pacients més fràgils i indefensos, com podem ser els nens afectats de malalties greus.
- Específics: Aprendre a utilitzar diverses eines que afavoreixin la relació amb el malalt, com són:
- L'expressió
- La intercomunicació
- La utilització del llenguatge i la modulació de la veu
- Les tècniques de la mirada
- La modulació de preguntes i despostes
- La utilització de l' il•lusionisme com a eina de comunicació

Activitat Acreditada pel CCFCPS amb 2,9 crèdits

09-10-2010 | Sala 1

09:00 - 10:15 Comunicació

Utilitzar la nostra expressió com a mitjà de comunicació per apropar-nos de forma més directament al pacient.

10:15 - 11:30 Conversa

Conversa amb el pacient tenint en compte el seu llenguatge i les seves característiques personals.

11:30 - 12:45 Intercomunicació

Enllaçar la nostra conversa (transferència i contratransferència) pregunta-resposta

12:45 - 14:00 Interval de confiança

Tècniques per anivellar la nostra confiança amb el pacient.

23-10-2010 | Sala 1

09:00 - 10:15 Control del temps

Exercicis sobre "temps - espai" entès com a unitat, amb la finalitat d’eliminar els compassos d’espera

10:15 - 11:30 Control de l'espai

Aprenentatge de l’ús del nostre espai en relació amb la confiança del pacient.

11:30 - 12:45 Llenguatge i modulació de la veu

Com desenvolupar el llenguatge adequat per a cada pacient en relació amb la seva personalitat, edat, vivències, etc.

12:45 - 14:00 Tècniques de mirada i actitud pregunta - resposta

Relació de mirades, Comunicació no verbal, Adequar les preguntes i respostes en relació amb l’edat i l’esat anímic en què es troba el nostre pacient.

06-11-2010 | Sala 1

09:00 - 10:00 La por del paient infantil

Estudi de tècniques d’actitud i previsió per actuar davant la por del públic infantil respecte al metge i al personal sanitari.

10:00 - 11:00 Memòria -arxiu = simpatia -apatia

Treball sobre la importància i el desenvolupament de la nostra simpatia vers el pacient i la influència que aquesta simpatia pot tenir en la seva memòria - arxiu

11:00 - 12:00 Jocs d'il·lusionisme en general (no cal habilitat)

Una de les bases d’aquest apartat és el desenvolupament i l’aprenentatge de diversos jocs d’il·lusionisme basats en objectes quotidians i de gran impacte per al nostre públic. També desenvoluparem els anomenats efectes sorpresa amb un final increïble.

12:00 - 13:00 Desenvolupament de l'exercici pràctic

Casos pràctics sobre els temes tractats

13:00 - 14:00 Avaluació de l'exercici pràctic amb visualització dels vídeos enregistrats

Visualització dels vídeos enregistrats